Succesvolle sponsoring, hoe doe je dat?

Hoe bereik je de maximale zichtbaarheid via sponsoring? Hoe wordt jouw sponsorbijdrage succesvol? In deze blog lees je hoe jij succesvol kunt sponsoren! Sponsoring wordt geregeld gezien als een vorm van goodwill, met name bij MKB-bedrijven. Deze bedrijven realiseren zich vaak niet, dat sponsoring een middel is om hun bedrijven op de kaart te zetten. Doordat bedrijven evenementen of activiteiten sponsoren, kunnen zij op een eenvoudige wijze hun bedrijfs- of merknaam tonen in de regio waar het evenement of de activiteit plaatsvindt.

Lees meer...

Bedrijven kunnen bestaan dankzij één ding: tevreden klanten! Voordat klanten überhaupt tevreden kunnen zijn, moet je ze eerst binnenhalen. Het binnenhalen van klanten heet acquisitie. Voordat je aan acquisitie begint, moet je de klanten eerst laten weten dat jij er bent en wat jij doet. Dit doe je door middel van marketing en communicatie, marketing gericht op het binnenhalen van klanten heet marketingcommunicatie.

Lees meer...

Hoe maak je nou een doelgroepanalyse? Welke stappen moet jij volgen om tot een goed resultaat te komen? Waar vind je alle gegevens en hoe kun je deze het best verwerken? Alle nuttige tips met betrekking tot deze analyse vind je in deze blog!

Lees meer...

Jij maakt een marketingcommunicatieplan, wat beschrijf je dan in de doelgroepanalyse?

De doelgroepanalyse en de concurrentie-analyse zijn de belangrijkste onderdelen van jouw marketingcommunicatieplan. Ze vormen de basis van jouw SWOT en dus jouw strategie. In deze blog zie je de aspecten die jij moet onderzoeken in een (B2C) marketingcommunicatieplan. Natuurlijk kun je deze handleiding ook gebruiken voor B2B. Intepreteer de uitleg en begrippen dan zodanig, dat ze ook van toepassing zijn voor bedrijven (enkele aspecten voor B2C kunnen overbodig zijn).

Lees meer...

Een doelgroepanalyse, je hebt er vast wel eens van gehoord. Ik kan mij voorstellen dat dit onderdeel regelmatig wordt overgeslagen tijdens de strategische beleidsvorming. Dit gebeurt vaak in het kader van de volgende argumenten: “we kennen onze doelgroep nu wel een keer” of “dat hebben wij een jaar geleden ook gedaan”.

Toch raad ik elk bedrijf aan om regelmatig een doelgroepanalyse te maken! Waarom? Lees het in deze blog.

Lees meer...