Wilt u een inzicht in uw markt, doelgroep of concurrentie? Salland Communicatie kan u hierbij helpen. Door middel van onderzoek en analyses is het mogelijk om cruciale gegevens te achterhalen die kunnen leiden tot nieuwe inzichten. Op basis van de onderzoeksresultaten kunt u uw beleid eenvoudig en beargumenteerd aanpassen, hiermee kunt u uw bedrijfsresultaten verbeteren.

Kijk hieronder voor de mogelijkheden!

Marktonderzoek

Door middel van een marktonderzoek is het mogelijk om informatie te verzamelen over uw product, dienst of klant. U kunt bijvoorbeeld kijken in hoeverre uw product of dienst aansluit bij uw doelgroep. Ook is het mogelijk om te achterhalen waar uw doelgroep behoefte aan heeft.

Concurrentie-analyse

Wilt u een inzicht krijgen in uw concurrentie? Salland Communicatie kan u hiermee helpen. Door te kijken waar uw concurrentie zich op profileert, is het mogelijk om u beter te onderscheiden. Hierdoor valt u beter op, wat kan leiden tot een beter bedrijfsresultaat.

Doelgroepanalyse

Een doelgroepanalyse is handig omdat u precies weet wie uw doelgroep is, het komt deels overeen met het marktonderzoek. In tegenstelling tot een marktonderzoek, legt een doelgroepanalyse voornamelijk de nadruk op het gedrag en demografische gegevens van uw doelgroep. Daarbij is het mogelijk om eventuele behoeftes van uw klant in kaart te brengen.

Zichtbaarheidsonderzoek

Wilt u de effectiviteit van uw communicatie meten? Plaatst u wel eens een advertentie in de krant, maar heeft u het gevoel dat u hier geen respons op krijgt? Laat dan nu een zichtbaarheidsonderzoek uitvoeren door Salland Communicatie. Naast een analyse van uw middelen, zoeken wij voor u uit hoe u uw doelgroep het best kunt bereiken.

Imago-onderzoek

Wilt u weten hoe uw doelgroep u beoordeeld? Of heeft u het gevoel dat uw klant anders over u denkt dan dat uzelf in gedachten heeft? Door middel van een imago-onderzoek is na te gaan in hoeverre er een gat is tussen imago (wat uw klant over u denkt) en uw identiteit (hoe uzelf over uw bedrijf denkt). Op basis van deze gegevens is het mogelijk om bijvoorbeeld uw identiteit aan te passen of uw service te verbeteren.

Wilt u een onderzoek om gegevens te verkrijgen, zodat u uw beleid beter kunt afstemmen op de wensen van uw klant? Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

Natuurlijk kunnen wij ook uw huidige communicatiemiddelen analyseren en hierover adviseren, zonder dat er een onderzoek aan gekoppeld is.